מה לעשות באמסטרדם? 10 דברים שאסור לכם לפספס ב- 2022

אמסטרדם היא אחת הערים הפופולריות ביותר בקרב תיירים, עד כדי כך שכיום אין תקציב שיווק לעיר הבירה של הולנד. פשוט אין צורך, מבקרים עדיין מגיעים מטוס אחר מטוס, שנה אחר שנה.flights to amsterdam

למה אמסטרדם כה מדהימה?

אמסטרדם מאכלסת למעלה מ- 790,000 אלף תושבים והיא העיר הכי גדולה בהולנד. קל לראות ולהבין למה היא כה מבוקשת. אמסטרדם מספקת את השילוב המושלם של היסטוריה, תרבות עשירה וארכיטקטורה מרשימה, נהרות מים יפהפיים באמצע העיר, מקומות לינה מדהימים, חיי לילה תוססים, דוכני אוכל ומסעדות שמהוות תענוג לחך של כל אחד וגישה פתוחה ואוהדת כלפי תיירים ומבקרים.

אז תתחילו לחפש טיסות, כי בין מיליוני הסיבות שיש כדי לבקר באמסטרדם, החלטנו להרים את הכפפה ולספר לכם על 10 האטרקציות המרכזיות שאסור לפספס ב- 2021 למי שלא רוצים להחמיץ את המיטב ממה שאמסטרדם יכולה לספק.

1. עלו על האופניים באמסטרדם

אמסטרדם היא עיר של רוכבי אופניים ואין דרך יותר טובה לגלות את היופי שבה. זה גם מהיר להפליא להסתובב על שני גלגלים, מה שעושה את אמסטרדם שגם ככה יחסית קטנה, קלה ונוחה לטיולים.
הרבה מקומות משכירים אופניים ומנעולים, המחיר נע סביב 35 אירו לשלושה ימים.

Black Bikes, משכירה באחלה מחירים ויש להם 14 נקודות איסוף באמסטרדם, עם הבונוס הנוסף שהם מגיעים בצבע שחור שכיח – אופניים יותר צבעוניים שנראים שכורים באופן ברור, מושכים יותר תשומת לב של גנבים. תוכלו להשכיר גם אופניים עם מקום ייעודי לילד ואפילו דאבל אופן לשני רוכבים.

ברגע שעליתם על הסוס הנאמן, אפשר לפדל לכמעט כל מקום לאורך התעלות המפורסמות של אמסטרדם ופשוט ללכת לאיבוד קצת תנו לאופניים להוביל. מקום מומלץ הוא גם פארק וונדלפארק (Vondelpark), בכיוון דרום-מזרח ממרכז העיר, עם גן שעשועים, אגמים, תאטרון פתוח ומספר פסלים גדולים, הכוללים את “הדג ”של פיקאסו.
נווטו לפארק וונלפארק.

2. קניות באמסטרדם – דה ביינקורף

חובבי השופינג, אל דאגה, לא שכחנו אתכם. הולנד מלאה בשדרות ארוכות של חנויות ודוכני שופינג. מומלץ להכניס לרשימה שלכם את רשת חנויות הכלבו היוקרתיות Debijnkorf, הנמצאת במרכז אמסטרדם. במבנה העתיק והמיוחד הזה, תוכלו למצוא 6 קומות עמוסות במגוון חנויות של מזכרות, ביגוד, הנעלה, צעצועים, כלי בית וכו'. אל תשכחו בסוף השופינג לשבת במסעדה בקומה העליונה, כדי ליהנות גם מתצפית מרהיבה על העיר. 
נווטו אל דה ביינקורף

3. לאכול כמו מקומי

אמסטרדם, כמו כל עיר מתויירת, מכילה לא מעט מסעדות משובחות- אבל המנה שכל אחד חייב לאכול, ניתן למצוא במוסדות פחות מפונפנים. טיול באמסטרדם הוא לא טיול, אם לא טועמים את הרייסטאפל – ״שולחן אורז״ ההולנדי. המנה האינדונזית במקורה, אומצה על ידי הולנדים קולוניאליים, שהביאו את המנה להולנד בשנת 1945 כשאינדונזיה קיבלה עצמאות. רייסטאפל מורכבת מכמות גדולה של מנות קטנות, ביניהן סאטה, חמוצים ואגרולים, לצד אורז בצורות הגשה שונות. אפשר ליהנות מהמנה בכל אחת מהמסעדות האינדונזיות המרובות.

מנת "רחוב" מומלצת נוספת היא כמובן הצ'יפס המפורסם. ברחבי אמסטרדם תמצאו עשרות, אם לא מאות דוכני צ'יפס ממגוון סוגים עם מגוון עצום של מטבלים. מדובר במאכל לאומי. נסו את MannekenPis, שפתוח כל יום מ- 10 בבוקר ועד חצות ובימי שישי ושבת עד 01:45 בלילה.
נווטו לסניף MannekenPis.צ'יפס באמסטרדם

4. בקרו בבית אנה פרנק

אנה פרנק ויומנה המפורסם הופיעו בכל כך הרבה סרטים וסדרות טלוויזיה שיכול להיות שאתם מרגישים שכבר ביקרתם בביתה בעבר. אבל אפילו היכרות עמוקה עם סיפורה לא מונע ביקור מרגש למקום שבו אנה ומשפחתה הסתתרו ארוכות מידי הנאצים. המסע מתחיל מקומת הקרקע ולוקח אתכם במעלה מספר מדרגות תלולות למחבוא הסודי שבהם גרו מעל לשנתיים. חדרה של אנה שמור עם תמונות של כוכבי סרטים וגזירות מגזין שמקשטים את הקירות.

הכי מרגש כנראה, הוא רצף הסרטונים בסוף הסיור שמציגים מראות אמיתיים ממחנות הריכוז. הסיור תוכנן בצורה מאוד רגישה, אבל כנראה שבכל זאת תעזבו בהרגשה עצובה. ניתן להזמין כרטיסים כבר באינטרנט, עלות כניסה היא 10.50 אירו והמקום פתוח כמעט כל יום 9:00-22:00 (אך מומלץ להתעדכן באתר הבית לגבי תאריכים מיוחדים). 
נווטו אל בית אנה פרנק

5. תספגו קצת אומנות 

כדאי לקפוץ לכיכר המוזיאונים ברובע אמסטרדם דרום בשביל לחוות קצת מן התרבות שהעיר הזו מציעה. מוזיאון הרייקסמוזיאום (Rijksmuseum.nl) הוא אחד מהאתרים הכי נחשבים בעיר, עם יצירות מופת של ורמיר, רמברנדט וכל השאר. מדובר במוזיאן הלאומי של הולנד ואחד החשובים בעולם. תפנו לעצמכם הרבה זמן בשביל ליהנות במלואו מהתערוכות הרבות המוצעות בו. שעות הפתיחה היומיות הן 9:00-17:00 ועלות הכניסה היא 19 אירו לאדם מבוגר (לילדים מתחת לגיל 18 הכניסה היא חינם). כמובן שעדיף להזמין מראש באתר ולהימנע מתורים.
נווטו אל המוזיאון רייקסמוזיאם

אם יש תור תוכלו לקפוץ בינתיים למוזיאון ואן גוך הסמוך (vangoghmuseum.nl) בשביל לראות את האוסף הכי גדול בעולם של יצירותיו של האמן הנודע. סיבוב בחדרים המרתקים ממפים את ההתפתחות של יצירות המאסטר במשך חייו. שעות הפתיחה הן: ראשון עד חמישי 9:00-19:00, שישי 9:00-22:00, שבת 9:00-21:00; עלות כניסה 19 אירו לאדם מבוגר (גם כאן הכניסה היא חינם לילדים מתחת לגיל 18).
נווטו אל מוזיאון וואן גוך

6. תהנו מה- Gezelligheid

המילה ההולנדית לאחווה ונוחיות- ההרגשה החמימה, הרגועה הזאת כשהכל פשוט מסתדר וטוב בעולם. Gezelligheid הולך יד וביד עם בתי הקפה bruin, או בתי קפה חומים, של אמסטרדם. ישנם מעל 1,000 פאבים ותיקים ומסורתיים כאלו באמסטרדם, שנקראו על שם הפאנלים עץ וקירות מוכתמים מטבק שלהם. הם מקומות נפלאים לשבת, לשתות וליהנות משיחות ארוכות לצד בירה מקומית. קפה הופ, שנמצא בכיכר מרכזית כמה דקות משוק הפרחים של אמסטרדם, מייצג את הסגנון הזה, עם רצפות אבן קשות, קירות מכוסים פאנלים של עץ, כמות מרשימה של בירות מהחבית ומבחר של נשנושים מטוגנים.
נווטו אל CafeHoppe

7. טפסו אל ראש מגדל הדום

מגדל הדום בהולנד, נבנה בשנת 1382, מתנשא לגובה של 112 מטר ונחשב לבניין הדתי הכי גבוה בהולנד. ממרומי המגדל ישנה תצפית מרהיבה על כמעט כל חלקי העיר. חלקו העליון של המגדל מעוטר פעמונים מרשימים שתופתעו מאוד מגודלם האמיתי ובסיורים המודרכים תקבלו מידע היסטורי ומעניין במיוחד.
רצוי להשאיר תיקים או נרתיקים בכניסה לאתר (תוכלו להשאירם בלוקרים ייעודיים), מאחר וגרמי המדרגות צרות ומפותלות ולעלות רק עם פלאפון או מצלמה כדי לתפוס את המראות המרהיבים. המקום פעיל בין 10:00-17:00 וימי ראשון ושני מ- 12:00-17:00.
נווטו למגדל הדום

8. מוזיאון מבשלת הבירה של הייניקן

הייניקן היא אחת הבירות היותר פופולריות בישראל. הבירה שמקורה בהולנד, נוסדה אי שם בשנת 1894, היא החברה העשירית בגודלה בהולנד עצמה ומקום 4 בעולם בין יתר מותגי הבירות הקיימים (מבחינת היקף מכירות).
על כן הדרך להפוך את אחת ממבשלות ההייניקן הישנות (שנוסדה לפי 100 שנה) לאתר תיירות מרכזי שמושך מאות אלפי תיירים בשנה, הייתה קצרה. המבשלה שמהווה אתר מוזיאוני נמצאת בלב ליבה של אמסטרדם והיא חוויה נחמדה לכל מי שאוהב בירה. מחיר כניסה למזמינים באתר הוא 18 אירו במקום 21 אירו אם קונים במקום עצמו.
נווטו למבשלת הייניקןמבשלת הבירה של הייניקן

9. הקופי שופס של אמסטרדם

אם תרגישו נטייה לכך, אמסטרדם ידועה באופייה הפתוח לסמים, מה שעושה אותה מקום אידיאלי לסטלנים וגם לסאחים שבינינו. אם אתם חדשים לעניין, תתרחקו מלנסות קנאביס בעוגות למיניהן- בראוניז ועוגיות חלל לרוב מאוד חזקות, וקשה להעריך מתי צורכים יותר מדי. במקום, קפצו לאחד הקופי שופס בעיר ותתחילו בקליל. מומלץ לחלוק עם חברים, ביחד עם קפה אמיתי אם תרצו, ולתת לוייבים הטובים לזרום. דמפקרינג (dampkring) ידוע בתפריט הכי רחב בעיר, וזוכה בתכיפות בגביע הקנאביס. אפשר למצוא גם שייקים, משקאות חמים וטוסטים
נווטו אל דמפרקינג

10. 18+ הדליקו את האור האדום

שמרנו את זה לסוף בכוונה, אך בכל זאת מדובר באחד הגימיקים שמאוד מאפיינים את אמסטרדם. בין אם אתם מסכימים עם הלגליזציה של זנות בהולנד או לא, סיבוב ברובע החלונות האדומים באמסטרדם היא חוויה מרתקת שתשאיר אתכם פעורי פה.
יש אינספור נשים חצי-ערומות מבעד לחלונות ומדובר במחזה שלא רואים כל יום. בשביל מידע גלוי לגבי כל העסק, קפצו למרכז המידע לזנות, שם גם אפשר להצטרף לסיור אינפורמטיבי של שעה ברובע האדום (רוב המדריכים שם עבדו בזנות בעבר ויש כאלו שעדיין עוסקים בזה). סיורים מתקיימים כל רביעי, שישי ושבת בשעה 17:00 ועולים 17.5 אירו.
נווטו לרובע האדום של אמסטרדם

רובע החלונות האדומים באמסטרדם

שאלות נפוצות על האטרקציות באסמטרדם

אסמטרדם אחת הערים האהובות באירופה בעיקר בגלל, הרחובות היפהפיים, הקופישופס האיכותיים, רובע החלונות האדומים המפורסם ואיך לא המנהרות הטבעיות והאייקוניות.

כן. אמסטרדם אכן נחשבת לעיר יקרה יותר בהשוואה לשכנותיה באירופה. העלות הממוצעות לאדם לחופשה של שבוע היא כ- 2,250₪ (כולל טיסות). עם זאת יש מגוון פתרונות לינה ואטרקציות לתקציבים נמוכים יותר

 

לאורך הכתבה פירטנו את 10 האטרקציות המפורסמות ביותר. האהובות עלינו הן הקופי שופס המיוחדים, רכיבה על אופניים בעיר, לטייל בכיכר דאם ובית אנה פרנק.

שתפו עם חברים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עיניינים

מציאת הטיסות הזולות ביותר

Booking.com

הצטרפו לקהילה

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

הישארו מעודכנים

שעות
דקות
שניות

על מנת לשמור, עלייך להתחבר

[ultimatemember form_id="4588"]

מה תרצה לדעת?