איך לחסוך בחופשת סקי: 6 טיפים חשובים לחסכון לקראת טיול הסקי שלכם

חופשת סקי בחו"ל היא חוויה נדירה בה תוכלו ליהנות מנופים מדהימים, אווירה קסומה וכמובן ספורט איכותי לגוף ולנשמה. 

חופשת סקי בחו


גולשי סקי וסנובורד ותיקים מתכננים את החופשה הבאה שלהם באתרי הגלישה הגדולים והמפורסמים של אירופה. אחרים שרק התחילו לגלוש, יעדיפו לחפש כל דרך לחסוך מעט כסף כשהם יוצאים לחופשות הסקי הראשונות שלהם. אז לפני שאתם מתחילים לרכוש ולהזמין ציוד סקי , או להזמין חבילה באלפי שקלים, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה שהכנו.

כל חופשת סקי מורכבת מ-4 מרכיבים עיקריים:

  • טיסה- נעדיף לבחור את שדה התעופה הקרוב ביותר לאתר. ✈️
  • לינה- עלינו לבחור מלון, דירה או אכסניה קרובים כמה שיותר לאתר הגלישה. 🏨
  • כניסה לאתר- סקי פס לכניסה לאתר ושימוש במתקנים והרכבלים. 🏔️
  • ציוד סקי בסיסי- יהיה עלינו לרכוש או לשכור מגלשי סקי\סנובורד, נעליים ומקלות סטיק, חליפה וכו' (בדרך כלל מגיע בחבילה עם הסקי פס). ⛷️🎿


לא משנה איזו חופשה תבחרו השנה, שבוע גלישה באתר מפורסם באירופה או סופ"ש נחמד באתר קטן וקרוב, הטיפים שרכזנו כאן יכולים לחסוך לכם עשרות ולפעמים אפילו מאות דולרים בעסקה דרך חברת טיולים המתמחה בחופשות סקי, או בהרכבת חבילה עצמאית דרך האינטרנט.

1. בחירת אתר סקי

בחירת אתר הסקי אליו נרצה לטוס היא המפתח הראשון לחסכון והוזלה משמעותית בעלות חופשת הסקי הבאה שלנו. אתרי הסקי הגדולים והנחשבים עליהם בטוח כבר שמעתם, כמו סאן אנטון, אישגיל (אוסטריה), ואל טורנס (צרפת) ואחרים, יקרים מאוד לעומת אתרים קטנים יותר, ביעדים קצת פחות אטרקטיביים.

לרוב, תראו שגם בחברות הטיולים משווקים את אותם האתרים המפורסמים, בעוד שבדיקה באתרים מקומיים תגלה לנו שיש לא מעט אתרי סקי קטנים וזולים יותר סביב אותם אתרים מפורסמים שיכולים להיות אלטרנטיבה ראויה.

אתרי נופש קטנים יהיו בדרך כלל בעלי קווי מעליות קצרים יותר, פחות מסלולי גלישה ואולי גם לא יהיו בהם פארקים מתקדמים או מתקנים חדישים. למרות זאת, להרבה גולשים שיוצאים לחופשות הסקי הראשונות שלהם, זה לגמרי מספיק.

תוכלו למצוא אתרי סקי זולים וטובים בבולגריה ורומניה. נכון, האתרים יהיו קטנים יותר, אבל המחיר המשתלם לחופשת סקי בסופ"ש בהחלט שווה את זה. אתרי הסקי הפופולארים בבולגריה הם בנסקו (Bansko) ובורובץ (Borovets), והם יהיו מצוינים לחופשת הסקי הראשונה שלכם (ואפילו לשנייה), בין אם תחליטו לטוס לבד, עם חברים או משפחה.

2. הוצאות קטנות במהלך היום

כל ההוצאות הקטנות שיש לנו במהלך היום, מסתכמות בדרך כלל לסכומים דיי גדולים שמייקרים לנו את החופשה בלי שנשים לב אליהן. יום גלישה מלא באתר יכול להגיע לסדר גודל של כ-8 שעות, זה לא מעט זמן שבו אתם משקיעים הרבה אנרגיה בגלישה. השהייה שלכם באתר עצמו תהייה יקרה יותר אם לא תצטיידו באוכל ושתייה מראש.

הקפידו להביא אתכם חטיפי אנרגיה ושתייה, או ארוחה אחת לפחות אותה תוכלו לאכול במהלך אותו יום גלישה. עצירה ספונטנית למנוחה של כמה דקות מול הנופים המושלגים יכולה בהחלט להוסיף לחוויה על ההר.

למרות הניסיון שלנו לחסוך, לא מומלץ לפספס לגמרי את החוויה של אכילה במסעדות המיוחדות שתמצאו באתר. מנה חמה של מרק במסעדה שמעוצבת כמו בקתה על צלע ההר יחד עם כל הגולשים שממלאים את המקום, היא לא משהו שכדאי לפספס. בינינו, אם השקעתם והגעתם עד לשם, תפנקו את עצמכם עם ארוחה חמה פעם ביום.

3. תבחרו את הזמן הנכון בעונה

תקופות החגים הם ללא ספק הזמנים הטובים ביותר עבורנו לצאת לחופשת סקי. אבל התקופה הזאת היא גם היקרה ביותר, ואם יש לכם אפשרות לבחור אחרת, עשו זאת. חופשת סקי שלא תהיה בעונות החגים עשויה לחסוך לכם הרבה כסף. מה גם שתמנעו מעצמכם את העומס של גולשים באתר ועמידה ארוכה יותר בתורים – במיוחד במעלית הראשונה לאתר (אם יש כזאת).

לעיתים קרובות, בתחילת ובסוף העונה המחירים לחבילות חופשת סקי יהיו הזולים ביותר, אם כי חשוב לקחת בחשבון שמזג האוויר לא צפוי, ובמקרים מסוימים רק חלק מההר יהיה פתוח לגלישה. שוב, עבור גולשים בתחילת הדרך זה יהיה פחות קריטי ודווקא דרך יעילה לחסוך בעלויות.

הקפידו להתעדכן בכל שנה לגבי הצפי לעונות הסקי. אמצע החורף, בחודשים פברואר ומרץ, תיהנו מהתקופה הטובה ביותר. הן מבחינת כמויות השלג והן מבחינת מזג האוויר במהלך ימי הגלישה. התקופה הזאת תהיה כמובן מבוקשת מאוד, ולכן מחירי החופשה, האתרים, המלונות וכו' יעלו בהתאם. אם תרצו לנצל את המחירים הנמוכים של תחילת וסוף העונה, חפשו דילים שווים לחודשים ינואר ואפריל.טיסות זולות לחופשת סקי

4. חבילת הכל כלול או הרכבה עצמית?

אחת ההתלבטויות המרכזיות שלנו בהזמנת חופשת סקי בחו"ל היא האם לרכוש חבילת סקי מלאה באמצעות סוכן או חברת תיירות או להזמין בעצמנו את הטיסה, המלון, הכניסה לאתר הסקי וכו'. לרוב, הרכבה עצמאית של חופשת הסקי תהיה זולה יותר, מה גם שלא תהיו נתונים לחסדי החברה במקרה ומשהו מתפקשש.
תוכלו להזמין דירה אירוח מפנקת במקום מלון שבדרך כלל יקר יותר. הנה הנחה קטנה מאיתנו, להזמנת דירה ב- Airbnb. את הסקי פס או שיעורים למתחילים ניתן גם להזמין באתר האינטרנט של אתר הסקי. 

למי שאוהב חבילת הכל כלול מבלי לדאוג להזמין כל מרכיב בחופשה בנפרד, תמיד ניתן להזמין חבילת סקי ממגוון אתרי התיירות, מגרופון ועד סקידיל.

5. תהיו כנים עם עצמכם

כמה אתם באמת כנים עם עצמכם לגבי יכולות הגלישה שלכם? אין ספק שאתם רוצים לנצל כל שנייה במהלך החופשה לגלישה על ההר, אבל האם אתם מסוגלים לעשות את זה באמת. יום גלישה מלא אורך כ-8 שעות ולא בטוח שכל אחד מאתנו בכושר מספיק טוב, במיוחד בהתחלה. במקרה כזה, אולי שווה לכם לשקול לקנות כרטיס מוזל יותר.

החלטתם לגלוש פחות שעות במהלך ימי החופשה? בדקו אילו אפשרויות מוצעות לכם בקנייה של כרטיסי הכניסה לאתר. בחלק גדול מהאתרים ניתן לקנות כרטיסים מוזלים עבור שעות אחר הצהריים, או כרטיסים לגולשים מתחילים שמאפשרים להגיע אל אזורים מתונים יותר של האתר.

מה עושים עם הזמן הפנוי? ברוב אתרי הסקי תמצאו לא מעט מסעדות טובות, חנויות לקניית ציוד סקי, ספא מפנק ועוד. נצלו את הזמן ליהנות גם משיטוט ברחובות, מנוחה קלה בכל יום לא תזיק ואפילו תעזור לכם לחזור רעננים לעוד יום של גלישה, אולי גם בלי שרירים תפוסים.חופשת סקי זוגית

6. מזמינים חופשת סקי מראש

חשבתם להזמין חופשה מראש או לחכות לרגע האחרון? קחו בחשבון שמועד הזמנת החופשה הבאה שלכם עשוי להיות הגורם העיקרי להוזלה בעלויות. הקפידו להיות מעודכנים, חברות הטיולים המתמחות בחופשות סקי נוהגות לפרסם מחירים אטרקטיביים במיוחד עבור גולשים שיודעים לתכנן יחסית הרבה זמן קדימה. לדוגמא להזמין חופשת סקי בואל טורנס שבצרפת, 6 חודשים מראש, תוזיל לכם את מחיר הטיסה בכמעט 50%. אם מזמינים חבילה סקי מלאה המחיר יכול להגיע ל- 30% פחות.

איך קורה שהמחירים זולים כלכך? אותן חברות טיולים בארץ ובחו"ל מעדיפות למלא אחוז מסוים מהחדרים שלהם במחיר מוזל יותר מאשר הסיכוי להפסיד כסף במהלך העונה, כאשר אותם חדרים לא מוזמנים.

עכשיו התור שלכם

מכירים טיפים נוספים שיעזרו לכולנו לחסוך בחופשת הסקי הבאה? שתפו אותנו.
זקוקים למידע נוסף? אל תהססו לפנות אלינו ממש כאן בתגובות😀 .

חופשת סקי בחו

שתפו עם חברים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מציאת הטיסות הזולות ביותר

Booking.com

הצטרפו לקהילה

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

הישארו מעודכנים

שעות
דקות
שניות

על מנת לשמור, עלייך להתחבר

[ultimatemember form_id="4588"]

מה תרצה לדעת?