טיול בקולומביה: 6 סכנות שכדאי להיזהר מהן ב- 2023

רוצים לטוס לטיול בקולומביה? המדינה המיוחדת תקבל אתכם בסבר פנים יפות אך כדאי לדעת ממה להיזהר. בכתבה הבאה אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת.

טיול בקולומביה

 

אין מטייל שמגיע לטיול בקולומביה ולא מופתע ממנה לטובה. יש בה הכול מהכל– מהרים מושלגים, דרך ג'ונגלים טרופיים ועד חופים חמימים וקסומים, ברים וחיי לילה סוערים.

יש בה את כל הטכנולוגיה המתקדמת, ומנגד, אזורים שכאילו קפאו בזמן. מדינה בעלת היסטוריה ייחודית ביחס לשאר המדינות בדרום אמריקה, והאירועים הפוליטיים שהתרחשו בה במאה השנים האחרונות עברו המון תהפוכות.

עם זאת, בשנים האחרונות, בייחוד מאז נחתם הסכם השלום בשנת 2016, בין הממשלה לבין ארגוני הגרילה, המצב שונה לגמרי והמדינה מתאוששת יפה.

לאלו שעדיין חוששים, סקרנו עבורכם את 6 הסכנות בקולומביה למטייל הישראלי בשנת 2020, כדי שתדעו ממה להיזהר כשאתם בטיול במדינה מלאת ההרפתקאות הזו.

 

1. משיכה והסתובבות עם כסף

אם אתם מושכים כסף בכספומטים ברחובות העיר, נעלו את דלת חדרון הכספומט (כספומטים רבים ברחבי המדינה בנויים כחדרון עם דלת שקופה). לאחר המשיכה אל תרכזו את הכסף במקום אחד, אלא תחלקו אותו, כדי שלמקרה וישדדו אתכם, לא תאבדו את כל הסכום.
באופן כללי הימנעו מלשלוף שטרות כסף גדולים ברחוב, והשתדלו להחזיק שטרות קטנים של אלפיים פזוס (כשני שקלים), עשרת אלפים פזוס (כעשרה שקלים) ועשרים אלף פזוס (כעשרים שקלים) לכל היותר. אופציה טובה היא לרכוש חגורת כסף נסתרת המתלבשת מתחת לחולצה.

 

2. האם רחובות הערים הגדולות מסוכנות?

השאלה הראשונה ששואל מטייל שמתכנן על בוגוטה בקולומביה היא האם בטוח להסתובב ברחוב? התשובה היא כן. כמו כל עיר גדולה, יש ברחוב סכנות שונות, אבל בגדול אין שום בעיה לגבר או לאישה לטייל ברחבי בוגוטה, במיוחד ממרכז העיר וצפונה, או בערים גדולות אחרות. זאת בניגוד לעבר בו היו תקופות שכל יציאה מפתח ההוסטל היתה סכנה בעקבות חמושים ברחוב.

האזורים המתויירים בערים הגדולות בדרך כלל לא מהווים סכנה מיוחדת. שכונות העוני הקשות ובעלות רמות הפשיעה הגבוהות הן גם ככה לא מוקד תיירותי (פרט לקומונה 13 במדיין, שמגיעים אליה בקבוצה מודרכת). כך שאין לכם מה לפחד גם להתהלך באמצע הלילה, אבל היו זהירים כמו בכל מקום.

טיול בקולומביה
לקוח מאתר: סיור במדיין קומונה 13, GetYourGuide

אז ממה כן יש להיזהר בערים הגדולות? היזהרו מכייסים ושודדים. באזורי התיירות העמוסים, בתחבורה הציבורית וכדומה, ישנם כייסים שיעלימו לכם את מכשיר הטלפון או את הארנק בלי שתשימו לב.
כמו כן, רחובות הערים הגדולות בקולומביה, במיוחד באזור מרכז בוגוטה, מלאים בנרקומנים והומלסים. לרוב הם לא אלימים, אך מדובר במחזה לא נעים של אומללות אנושית.
הבעיה היא שאי אפשר לצפות מה מסומם או שיכור יעשו לפתע באופן לא צפוי. לכן, המעיטו ממגע איתם והתרחקו אם הם מבקשים נדבה או נדבקים אליכם.

 

3. קניית מוצרים בקולומביה

אם חשקה נפשכם בקניית מוצרים אלקטרוניים למיניהם, מחשבים וטלפונים, או קרה ואיבדתם את הטלפון, קנו מכשיר רק בחנויות גדולות ומורשות ולא מסוחרי רחוב שמוכרים סחורה גנובה.
בסוחרי רחוב הכוונה גם לחנויות טלפונים פרטיות שפזורות ברחבי הערים. על עניין שכזה אתם עלולים להסתבך עם רשויות החוק, והדבר קורה לא אחת לישראלים שמטיילים שם. בכל רכישה של מכשירים שכאלה, שמרו את הקבלה לאורך כל השהות שלכם ביבשת. עלולים לבקש מכם הוכחה שהמכשיר שייך לכם גם בהמשך טיולכם בדרום אמריקה.

4. קשר עם מקומיים

קולומביאנים הם מנומסים. תמיד יפנו אליכם בצורה פורמלית ויסתכלו לכם עמוק בעיניים. עם זאת, בגלל ההיסטוריה של המדינה, במיוחד בערים הגדולות, האנשים הם חשדניים אחד כלפי השני ורוב ההתקשרות עם אנשים תעשה במקום ציבורי.
לפיכך, אם קרה והכרתם מקומי שהזמין אתכם אליו הביתה, או התחלתם לדבר עם איזו בחורה בטינדר – דעו שאין הדבר נהוג כל כך בין זרים (מה שנקרה להגיע לבית של הבחורה ב- First Date). תמיד יש יוצאי דופן, אך כדאי להכיר קודם את האדם יותר לעומק לפני שתסכימו להצעה שכזו.

 

 

טיול בקולומביה קרטחנה
לקוח מאתר: קרטחנה קולומביה, Kiwi

 

5. מועדונים וסקס בקולומביה

לאורך השנים היו מספר סיפורים של גברים שסוממו על ידי בחורות במועדונים ולאחר מכן נחטפו, נשדדו, ונותרו מוכים ומדממים הרחק מהמקום בו נלקחו. המקומיים ישבעו שיש אפילו חטיפות לשם קצירת איברים, אבל לא ידוע לנו על מקרה שכזה שקרה לתיירים.
גברים ונשים צריכים להיזהר במועדונים, לשמור על כוסות המשקה שלהם, ולא להתפתות ללכת עם כל אדם.
אם בכל זאת הכרתם בחורה במועדון או בטינדר ואתם שוקלים להמשיך אליה? תעדכנו חברים, תמסרו להם את הכתובת ותבקשו שיהיו אתכם בקשר שעתי.

כמו כן, במקום כמו קרטחנה, רוב האוכלוסייה הנשית היגרה לשם כחלק מתעשיית הזנות. רבות מהן קטינות. יש להיזהר הן מרשויות החוק המקומיות ששמות עין על מקומות הבילוי, והן מהסרסורים המנהלים את אותן הנשים. לא תמיד הגברים יודעים שמדובר באישה העוסקת בזנות או בפיתוי לשם שוד, ועלולים להסתבך.

בהקשר הזה גם חשוב להדגיש את השימוש באמצעי מניעה המגנים מפני מחלות מין. שיעורי האיידס בקולומביה הם בין הגבוהים בעולם, ובמשך שנים רבות זה היה גורם המוות מספר אחת במדינה. אף על פי כן, מטיילים רבים נכנסים שם לשאננות וחושבים שאם הם פגשו דייט איכותי, אז אין סכנה.

 

6. ארגוני גרילה

מאז הסכם השלום שנחתם בשנת 2016, רוב המדינה שקטה. ארגוני הגרילה הפעילים מתחבאים באזורים מאוד ספציפיים בג'ונגלים וכבר אינם משפיעים על הערים הגדולות או על רוב אזורי המדינה.
עם זאת, במקרה ואתם יוצאים לטרקים באזורים יותר מבודדים, או לטיול בג'ונגלים, תבררו עם מקומיים האם יש גרילה באזור והאם יש סכנות אחרות שיש לשים לב אליהן. בגדול, רוב המדינה עדיין מושחתת ונשלטת מאחורי הקלעים על ידי ארגוני פשיעה וקרטלים, אך זה לא משהו שאמור להשפיע על מטיילים ותיירים

ג'וגנלים בקולומביה

מתי ביקרתם לאחרונה בקולומביה? יש לכם סכנות נוספות לשתף אותנו? ספרו לנו כאן למטה

שתפו עם חברים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עיניינים

מציאת הטיסות הזולות ביותר

Booking.com

הצטרפו לקהילה

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

הישארו מעודכנים

שעות
דקות
שניות

על מנת לשמור, עלייך להתחבר

[ultimatemember form_id="4588"]

מה תרצה לדעת?