מה קורה כאשר המזוודה שלכם נופלת בחופשה בחו"ל באמצע הנסיעה ונאבדת?

מקרה אמיתי בו משפחה יצאה לטיול מאורגן בחו”ל, כאשר במהלך הנסיעה ברכב ההסעות, מזוודתם נפלה ונאבדה. האם מגיע להם פיצוי?עוגמת נפש בחופשה בחו

בחודש יולי 2018, התובע הזמין מאשת טורס חבילת נופש משפחתית לבולגריה ל- 5 נפשות, שכללה טיסה, 7 לילות במלון, והעברות למלון. העלות של החבילה הייתה: 10,712 ₪.

ביום 01.08.18 נחתו התובע ומשפחתו בשדה התעופה בורגס בשעה 18:00 ועלו לאוטובוס שלקח אותם למלון. במהלך הנסיעה, נפתחה דלת המטען של האוטובוס ונפלה מזוודתו של התובע. הדבר התגלה כאשר הגיעו למלון.

מנהל חברת האוטובוסים הציע לתובע שלנו, 150 יורו כפיצוי על אובדן המזוודה. התובע סירב מאחר ולטענתו הפיצוי הוצע בתנאי שלא יתחייב לתבוע בעתיד את חברת הנסיעות או את סוכנות התיירות אשת טורס. 

בלי קשר, יצויין שהתובע קיבל פיצוי מחברת ביטוח הנסיעות בסך של 9,500 ש”ח על אובדן המזוודה.

אז למה התובע מגיש תביעה?

התובע טוען שסוכנות אשת טיפלה באירוע בצורה לקויה, רשלנית ומזלזלת. הוא טוען שנציגת הסוכנות, שהצטרפה כאחראית הטיול (מדובר היה בקבוצה גדולה), לא סייעה להם, הטעתה אותם ולא פעלה לעזור להם. הם היו צריכים לפעול לבד מול חברת ההסעות בדרישה לפיצוי ואף לגשת להתלונן במשטרה המקומית.

התובע מציין שהוא ומשפחתו חשו מאוימים על ידי השוטרים בבולגריה, אשר בחקירה הפכו ממתלוננים לנאשמים והכל בנוכחות אחראית הטיול מטעם סוכנות אשת, ששוחחה עם השוטרים בבולגרית.

כמה הוא תובע ?

בכתב התביעה דרש התובע סך של 16,390 ₪. סכום המורכב מהחזר מלא של עלות הטיול בסך של 10,712 ₪ וכן דרישה של 6,398 ₪ על עוגמת נפש, בזבוז כספים מיותרים, אובדן הנאה ופגיעה בשם הטוב.מזוודה שנאבדה בחו

מה טוענת חברת אשת טורס?

החברה טוענת שעשתה את כל הנדרש ממנה בצורה הטובה והמקצועית ביותר וזאת על מנת לספק את התובע ומשפחתו. נציגת אשת, פעלה לנסות לאתר את הכבודה ולסייע לתובע מול חברת ההובלות המקומית.
נציג חברת האוטובוסים גם ליווה את התובע לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה. התובע הוא זה שדיבר בצורה לא יפה כלפי השוטרים.

הנתבעת אינה אחראית לכל תרחיש שאינו בשליטה שלה, אך כן אחראית לדאוג ולסייע לתובע מול הספקים השונים בחו”ל. היא גם טוענת שהתובע מבוטח בביטוח נסיעות ואפילו קיבל מהם פיצוי, הסכום שהוא תובע מוגזם ולתביעה לא צורפה אף ראיה.

מה קובע ביהמ”ש – האם מגיע פיצוי?

ביהמ”ש קובע שפיצוי בהחלט מגיע עקב התנהלות סוכנות התיירות והנציגה מטעמה במהלך הטיול. מאחר ולדיון בביהמ”ש, עובדת הסוכנות שנכחה בטיול לא התייצבה, ביהמ”ש מאמין יותר לגרסא שהציג התובע.
הוא קובע שכבר במהלך הטיול היה טיפול כושל, כאשר אחראית הסוכנות לא עצרה מייד את האוטובוס ודרשה שיבצעו חיפושים נרחבים. גם לאחר שהגיעו למלון והתגלה שהמזוודה נאבדה, טיפולה של הסוכנות היה כושל ולא אחראי כאשר השאירו את התובע להתנהל לבד מול מנהל חברת האוטובוסים.
לכן, חופשתם של התובע ומשפחתו נהרסה, נפגעה ונגרמה להם עוגמת נפש.

הסכומים שביהמ”ש פוסק לטובת התובע

ביהמ”ש פוסק שסוכנות אשת טורס תשלם לתובע 10,712 ש”ח שהם עלות הטיול שנהרס. הוא אינו פוסק סכומים נוספים שביקש התובע, מהסיבה שכיסוי עלות הטיול + ההחזר שהתקבל מחברת הביטוח מהווים פיצוי מספק.

התביעה התקבלה בתאריך 13/06/2019 בבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע. מס’ התיק הוא: תק (ב”ש) 47164-11-18 ‏ חזות נ’ אשת – ארגון שרותי תיירות בע”מטיול עם משפחה


שימו לב: המידע המוצג בתקציר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. הסתמכות עליו באופן בלעדי היא על אחריות הקורא עצמו בלבד. צוות האתר, אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית מוסמכת לפני ביצוע כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Kiwi - חיפוש טיסות זולות

כדאי לבדוק טיפים ומדריכים:

הניוזליטר שלנו

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

עקבו אחרינו ברשת

מה תרצה לדעת?

על מנת לשמור, עלייך להתחבר