הצוות ביצע נחיתת חירום עקב פינוי רפואי - הנוסעים הגיעו ליעד ב- 7 שעות איחור.

האם עיכוב בטיסה בגלל נחיתת חירום, לצורך פינוי רפואי של נוסעת, עדיין יזכה אותנו בפיצויים כספיים מחברת התעופה? כל הפרטים בפנים.טיסה שהתעכבה בגלל פינוי רפואי

טיסה שהתעכבה במשך 7 וחצי שעות

2 משפחות, בני 4 ו-5 נפשות כל אחת, הזמינו טיסה למנצ’סטר באנגליה מחברת איזיג’ט. מועד הטיסה היה ביום חמישי בשעה 18:30, מישראל כאשר הנחיתה במנצסטר הייתה אמורה להיות בשעה 01:10 לפנות בוקר (לפי שעון אוניברסלי).

בפועל הטיסה המריאה מישראל בעיכוב של 50 דקות, אך לא זו הייתה הבעיה. במהלך הטיסה, אחת הנוסעות חשה ברע ונזקקה לטיפול רפואי דחוף. צוות הטיסה החליט להסיט את הטיסה ולנחות במילאנו כדי לפנות את הנוסעת לבית החולים. הטיסה נחתה בשדה התעופה של מילאנו בשעה 23:11 בלילה.
הטיסה ממילאנו למנצ’סטר יצאה בשעה 06:02 ונחתה במנצ’טסר בשעה 08:03

מה הפיצוי שמבקשים התובעים על העיכוב?

התובעים מבקשים פיצויים על העיכוב בטיסה בסכום של 3,080 ש”ח לכל נוסע כפי הקבוע בחוק שירותי התעופה על טיסה שבוטלה. בנוסף, דורשים שיפצו אותם על עוגמת הנפש ועל כך שלא קיבלו שירותי סיוע, מזון ולינה בזמן שהמתינו 5 שעות במילאנו לטיסת ההמשך.

מה טוענת חברת התעופה איזיג’ט?

איזיג’ט טוענת שלא מגיע לתובעים פיצויים. לטענתה העיכוב בטיסה היה לא יותר מ- 8 שעות ולכן לא מדובר בטיסה שבוטלה בהתאם לחוק שירותי התעופה. מה גם שהעיכוב היה בגלל סיבות מיוחדות ולא צפויות – נוסעת שהייתה זקוקה לטיפול רפואי דחוף. לאחר הנחיתה במילאנו, היה צורך לאתר את המזוודה של הנוסעת. מחשש שצוות המטוס יעבור את שעות העבודה המותרות, החברה הייתה חייבת להחליף אותו בצוות חדש. כל זאת גרם לעיכוב בהמראה.
נוסף על כך, החברה טוענת שהעניקה לתובעים ואוצ’רים לרכישת מזון ומשקאות בשדה התעופה.

מנצ'סטר באנגליה
לקוח מאתר: מנצ’סטר, אנגליה, Kiwi

מה החליט בית המשפט?

האם מגיע לתובעים פיצויים על טיסה שבוטלה בהתאם לחוק טיבי?

חוק שירותי התעופה קובע שטיסה שהתעכבה במעל 8 שעות, תיחשב טיסה שבוטלה ותזכה את הנוסעים בפיצויים הקבועים בחוק (היכולים להגיע לאלפי שקלים).
עיכובים בטיסות ביניים בדרך אל היעד, ייחשבו במצטבר כעיכוב אחד כולל.

במקרה שלנו, הטיסה מנתב”ג התעכבה ב- 50 דקות והטיסה ממילאנו למנצ’טסר התעכבה בעוד 6 שעות ו-51 דקות. כלומר סה”כ עיכוב של 7 שעות ו-41 דקות במצטבר.
לכן, אין ספק שהתובעים לא זכאים לפיצויים מכוח סעיף 6 לחוק, מאחר והעיכוב לא הגיע ל – 8 שעות או יותר.

האם התובעים זכאים לפיצוי על כך שלא קיבלו שירותי סיוע?

לפי סעיף 7 לחוק טיבי, נוסע שהטיסה שלו מתעכבת במעל שעתיים, זכאי לקבל מחברת התעופה שירותי מזון, משקאות ותקשורת. בנוסף, נוסע שהטיסה שלו התעכבה במעל 5 שעות, ויצאה ביום המחרת, זכאי לקבל מלון ושירותי הסעה מחברת התעופה.
במקרה שלנו, חברת התעופה העניקה לתובעים ואוצ’רים לאוכל ושתייה רק בחלוף 5 שעות מרגע נחיתתם במילאנו. לכן ביהמ”ש קובע שאיזיג’ט לא התנהגה כראוי ועל חלק זה תחוייב בפיצוי ש 120 ש”ח לכל נוסע שתבע.

לגבי מלון ושירותי הסעה, ביהמ”ש קובע שאיזיגט לא הייתה חייבת לספק זאת לנוסעים. מאחר והטיסה יצא באותו היום של הנחיתה במילאנו ולא “ביום המחרת” כפי שקבוע בחוק.

האם התובעים זכאים לפיצוי על עוגמת הנפש?

על פי חוק שירותי התעופה לא מגיע לתובעים פיצויים נוספים על העיכוב בטיסה. עם זאת, חוק החוזים גם חל על המקרה הזה ולכן ביהמ”ש בוחן את האפשרות לפסוק לתובעים פיצוי על נזק לא ממוני לפי סעיף 13 לחוק החוזים.
הרי בסופו של דבר, בהסכם בין הצדדים, איזיג’ט לא עמדה בו, והתובעים הם אלו שספגו נזק.

ביהמ”ש קובע שאיזיג’ט לא הבהירה מדוע הטיסה ממילאנו למנצ’סטר, לא המריאה מייד לאחר נחיתת החירום והפינוי הרפואי. טענותיה של איזיג’ט לפיהן, היה קושי במציאת המזוודה של הנוסעת וכן היה צורך לאייש מחדש את צוות הטיסה, לא התקבלו על ידי ביהמ”ש. אלו, עדיין לא מסבירים עיכוב של מעל 6 שעות בהמראה.

לכן ביהמ”ש קובע שאיזיג’ט תשלם 500 ש”ח פיצוי לכל נוסע שתבע על עוגמת הנפש שספג.

סיכום הדברים

חלק מהתביעה של הנוסעים התקבלה. הם לא זכאים לקבל את הפיצוי הסטטוטורי של חוק טיבי בסך 2,080 ש”ח לכל נוסע.
עם זאת, הם כן זכאים לפיצוי על היעדר שירותי מזון ומשקאות נאותים בזמן ההמתנה, וכן על עוגמת הנפש סך כולל של 5,340 ש”ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Kiwi - חיפוש טיסות זולות

הניוזליטר שלנו

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

עקבו אחרינו ברשת

מה תרצה לדעת?

על מנת לשמור, עלייך להתחבר