פיצוי על איחור בטיסה ועיכוב במזוודה - חברת התעופה תפצה במעל 6,000 שקלים.

פיצוי על איחור בטיסה ועיכוב במזוודה יכול להגיע לאלפי שקלים.

לנוסעת אחת, בלי הרבה מזל, זה קרה באותו טיול וגם כמה פעמים.איחור בטיסה

תיאור תביעת התיירות הייחודית

להלן פרטי המקרה:

3 שעות של עיכוב בטיסה

התובעת רכשה כרטיס טיסה לארצות הברית באמצעות חברת אליטליה (Alitalia – חברת התעופה האיטלקית) במטרה להשתתף במחנה של ריקודי עם.
הטיסה הייתה אמורה לצאת כך:

  • מישראל ביום 15.11.2016 בשעה  10:35 ולנחות ברומא בשעה 13:20 שעון מקומי.
  • טיסת הקונקשיין הייתה אמורה לצאת מרומא לניו יורק בשעה 14:45 ולנחות בניו יורק בשעה 18:35 שעון מקומי באותו היום, כלומר ב- 15.11.2016.

בפועל, הטיסה מישראל לרומא התעכבה ויצאה לדרכה רק בשעה 13:30 בערך (איחור של כ- 3 שעות) ונחתה ברומא בשעה 16:30 שעון מקומי.

לאחר הנחיתה ברומא גילתה התובעת, כי לא ניתן לעלות על טיסת המשך לניו יורק מאחר שהטיסה לניו יורק יצאה כבר לדרכה ואין עוד טיסה לניו יורק באותו היום. חברת התעופה קבעה לה טיסת המשך לניו יורק למחרת בשעה 10:00.

לאחר לינה ברומא שהעמידה הנתבעת לתובעת המריאה הטיסה למחרת, ביום 16.11.2016 בשעה 10:00 לערך. הטיסה מרומא לניו יורק נחתה באיחור של כ-20 שעות לאחר המועד המקורי.

מזוודה שלא הגיעה ליעד

כאשר הגיעה התובעת לרומא, המזוודה שלה לא הגיעה איתה (שכן המשיכה לכאורה לארה"ב), בשל כך גם נאלצה לבצע המרה ליורו ולרכוש חולצה ומטען סלולרי.

הסיפור לא נגמר פה. גם כאשר נחתה סוף סוף בניו יורק, גילתה שגם הפעם המזוודה לא הגיעה.
התובעת דיווחה לחברה שהמזוודה לא הגיעה ומסרה את פרטי הכתובת של בנה, שמתגורר בניו יורק לשליחת המזוודה כאשר זו תאותר. התובעת טוענת כי בלית בררה רכשה בניו יורק בגדים בסך של 350$ וצירפה קבלות בקשר לכך.

חשבתם שזה הסוף? טעות בידכם. גם בעת חזרתה ארצה ונחיתתה בישראל התברר שאחת מהמזוודות שלה לא הגיעה.

מה הסכום שהתובעת מבקשת פיצוי על איחור בטיסה והעיכוב במזוודה

התובעת מבקשת לקבל כמה דברים:

  1. סכום של 3,070 ₪ פיצוי בגין טיסה שבוטלה מכוח סעיף 6א(3)לחוק שירותי התעופה.
  2. סך של 8,000 ₪ פיצויים לדוגמה מכוח סעיף 11 לחוק שירותי תעופה.
  3. 2,000 ₪ בגין נזק על המזוודה שלא הגיעה בזמן, מכוח סעיף 19 לאמנת מונטריאול וחוק התובלה האווירית.
  4. 2,500 ₪ בגין עגמת נפש.
  5. 3,500 ₪ בגין סיוע משפטי.

 

מה חברת התעופה טוענת להגנתה

עניין האיחור בטיסה

אליטליה טוענת כי סיבת העיכוב בטיסה שיצאה מישראל, הייתה בגין תקלה טכנית של נזילת דלק מאחת מכנפי המטוס, וכי מטעמים של הקפדה על שלום הנוסעים לא יצאה הטיסה במועד.
לכן, בגלל שמדובר בנסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת החברה, לא מגיע פיצוי לנתבעת.

עניין המזוודה

לעניין המזוודה, הנתבעת מודה שאכן לא ניתן היה להביא לתובעת את הכבודה בזמן ההמתנה ברומא עד למועד המראת הטיסה החלופית. כמו כן, גם בעיכוב במזוודה בנחיתה בניו יורק. כמובן שגם ביחס לחזרה לישראל מודה הנתבעת כי אחת המזוודות לא נמסרה מיד אלא למחרת היום.

 

פסיקת בית המשפט בתביעת התיירות שבפנינו

ההכרעה בנוגע לאיחור בטיסה

חוק שירותי התעופה מספק לנוסעים רשת הגנה במקרים של איחור בטיסה ואת הפיצויים המגיעים על כך.
החוק קובע שטיסה שהתעכבה במעל 8 שעות, נחשבת טיסה שבוטלה וזה כולל חניית ביניים בדרך ליעד הסופי. כלומר גם אם הטיסה מישראל לרומא התעכבה "רק" ב- 3 שעות, בפועל העיכוב שנבע מכך בדרך ליעד הסופי, הוא מעל 8 שעות. ולכן מדובר בטיסה שבוטלה בהתאם לחוק.

על טיסה שבוטלה, חייבת חברת התעופה לספק לנוסע שירותי סיוע, כרטיס טיסה חלופי וכן פיצוי כספי בגובה סכום מסוים בהתאם למרחק ליעד.
אבל, ישנו חריג בחוק שקובע שאם החברה מוכיחה שהעיכוב בטיסה נבע מסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה – היא לא חייבת לפצות את הנוסע.

חברת התעופה לא הציגה ספר טיסה ולא הביאה עדים על מנת לתמוך בטענה הזו, או כל ראיה מספקת. מה כן הוצג? דואר אלקטרוני שמלמד לטענת הנתבעת על התקלה. ולכן ביהמ"ש קובע כי חברת התעופה לא הוכיחה כי הייתה קיימת תקלה בנסיבות מיוחדות שלא היו בשליטה שלה.

 

ההכרעה בנוגע לעיכוב עם המזוודות

במקרה כמו שלנו מזוודה שלא הגיעה ליעד, אמנת מונטריאול היא שמסדירה את אחריותה של חברת התעופה. אליטליה לא הכחישה את העובדות והודתה שהמזוודות לא הגיעו לרומא ואיחרו בניו יורק וישראל.מזוודה שלא הגיעה

 

פיצוי על איחור בטיסה

ביהמ"ש פוסק לתובעת 3,070 ₪  פיצויים בהתאם לחוק.
הוא דוחה את הבקשה להטלת פיצויים נוספים לדוגמא, מאחר והתנהלות החברה במקרה זה לא הייתה קיצונית או מזלזלת וחריגה (היא כן דאגה למלון וכרטיס טיסה חלופי).

 

פיצוי על מזוודה שלא הגיעה בזמן

בהתאם לאמנה נפסק לתובעת סכום של 1,540 ₪ בגין ההוצאות שנבעו מהעיכוב במזוודה.
התובעת קיבלה גם פיצויים על עוגמת הנפש שספגה מהעיכוב בהגעת המזוודה ב-3 הנחיתות השונות בטיול אחד.

 

סיכום התביעה

אליטליה תשלם לתובעת סך של 3070 ₪ (הפיצוי על האיחור בטיסה),  1,540 ₪ (על הוצאות שהמזוודה לא הגיעה ל-3 נחיתות) ו-2,500 ₪ (על עוגמת הנפש והוצאות משפט).

ביהמ"ש לא מצא לנכון לפסוק לתובעת כספים בגין סיוע משפטי, שכן מדובר בהליך אשר מתנהל בבית משפט לתביעות קטנות, שבו מנהל האזרח את ענייניו המשפטיים שלא באמצעות עורכי דין.

התביעה התקבלה בבית המשפט לתביעות קטנות בת"א ביום 19/06/2017. מס' התיק הוא תק (ת"א) 62934-03-17.



שימו לב: המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. הסתמכות עליו באופן בלעדי היא על אחריות הקורא. צוות האתר, אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חפשו טיסה זולה עכשיו

מציאת מלון במחיר משתלם

Booking.com

הניוזליטר שלנו

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

עקבו אחרינו ברשת

שעות
דקות
שניות

על מנת לשמור, עלייך להתחבר

[ultimatemember form_id="4588"]

מה תרצה לדעת?