מחפשים מה לעשות בברלין? הנה 15 אטרקציות שחייבים לבקר בהן

ברלין היא יעד תיירותי המספק פתרון למגוון רחב של אוכלוסיות. רוצים לבדוק מה אפשר לעשות באחד מערי הבירה המתוירות בעולם? טיסות לגרמניה

אפשר לומר הרבה על גרמניה שמאז המאה ה13, בירתה הייתה מפולגת ומאוחדת מחדש מס' פעמים. לאורך השנים, היוותה מרכז הבמה של מלחמות עולם, נהרסה ונבנתה מחדש.

גרמניה לא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש גם כיום. עם כל מה שעיר בירתה עברה, ברלין היא אנדרטה היסטורית בפני עצמה. אז נכון חלק מהישראלים, עדיין לא מוכן לבקר בגרמניה עקב הפצע הפתוח, אך 60 שנים עברו מאז, הרבה דברים השתנו ועשרות טיסות לברלין מנתב"ג יוצאות מדי שבוע. 

מחפשים מה לעשות בברלין? הנה 11 אטרקציות שמושכות מיליוני תיירים מרחבי העולם, הן אייקוניות, מעוררות השראה והן חובה לתייר הישראלי.

1. יער גרונוולד

יער גרונוולד הוא אחד המקומות הקסומים ביותר בברלין. לאורך כל עונות השנה, 30,000 דונם הזה הוא הבית לרבים מחזירי הבר והציפורים של ברלין. הוא גם מקום מרגיע להליכות, ריצות או נסיעות באופניים. שלבו יום של הליכה ביער עם ביקור ב- Teufelsberg, תחנת ריגול אמריקאית שנבנתה על הריסות ממלחמת העולם השנייה וכיום היא שריד למלחמה הקרה.

נווטו ליער Grunewald

2. נקודות ציון של החוויה היהודית

האתרים לזכר יהדות גרמניה הם עצירות הכרחיות, לכל ישראלי שטס לברלין. ישנם שלושה אתרים מרכזיים בעיר: הטופוגרפיה של הטרור (Topography of Terror), האנדרטה ליהודים שנרצחו והמוזיאון היהודי. לכל השלושה עיצוב שחודר לרגש ולא משאיר עין יבשה. הם חולקים כבוד לכל אלה שאיבדו את חייהם בשואה ומשקפים את האחריות הגרמנית למאורעות.

נווטו אל מוזיאון הטופוגרפיה של הטרור
נווטו אל האנדרטה לנרצחים היהודים
נווטו אל המוזיאון היהודי

trip for berlin

3. גלריית איסט סייד

ציורי הקיר של גלריית איסט סייד הן מוצג שכל חובב אמנות רחוב וגרפיטי חייב לראות. לאורך הגדה של נהר השפרה (באנגלית ה-Spree), היכן שחומת ברלין פעם הפרידה בין מזרח ומערב, שאריות של החומה הפכה לגלריית אומנות נרחבת באוויר הפתוח. מה עושים? שוכרים אופניים או מצטרפים לסיור אופניים מודרך כדי לחוות את הגלריה במלואה שעוברת ברחוב ברנור דרך כיכר פוטסדאם (Potsdam Plaza). בדרככם תגלו אנדרטאות, שאריות מן החומה הגדולה ומגדלי תצפית מרהיבים לאורך הדרך.

נווטו לגלריית East Side

4. אנדרטת חומת ברלין

כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה של חומת ברלין, הוסיפו לטיול אל גלריית איסט סייד עצירה באנדרטת חומת ברלין, החלק השורד האחרון מהחומה המקורית. צפו בביצורי הגבול, מגדל תצפית, "רצועת המוות" הידועה לשמצה וראו עוד הרבה מאוד מידע עליה.

נווטו אל אתר ההנצחה של חומת ברלין

5. אי המוזיאונים

על נהר השפרה נמצאים חמישה מוזיאונים משוחזרים להפליא הידועים בכל העולם: מוזיאון פרגמון, מוזיאון בודה, המוזיאון החדש, הגלריה הלאומית הישנה והמוזיאון הישן. האי הקטן ומלא המוזיאונים הזה, שכמעט נהרס לחלוטין במלחמת העולם השנייה, נמצא ברשימת אתרי מורשת העולם של UNESCO. מומלץ להזמין כרטיס מבעוד מועד ולא בהגעה.

נווטו אל אי המוזיאונים

טיסות לגרמניה - מוזיאונים

6. מאואר פארק – Mauer Park

מאואר פארק, ליד האנדרטה לחומת ברלין, הוא נקודה בולטת בעיר כל שבוע. הוא משלב בין דוכני מזון מגוונים ובגדים עם אין ספור הופעות חיות מאמני הרחוב הטובים בברלין. שוק הפשפשים והמזנון ליד החומה בין שכונת פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg) ו-וודינג (Wedding) מושכים כ- 40,000 תיירים מידי יום ראשון.

נווטו אל מאואר פארק

7. הפילהרמונית של ברלין

ברלין נחשבת לבירת התרבות של העולם וידועה באמנות שלה. אחד מהאתרים המודרניים הוא אולם הקונצרטים זהוב הגג של הפילהרמונית של ברלין שנבנה בשנת 1963. נשאר לכם קצת אקסטרה זמן? קנו כרטיס לצפות באחת מהתזמורות הטובות בעולם מנגנות על הבמה האדירה – גם ביקור בבניין עצמו הוא חוויה מעשירה.

נווטו אל הפילהרמונית של ברלין

8. הרייכסטאג

המבנה המרשים בעל כיפה העשויה כולה מזכוכית ופלדה הוא הבית של הפרלמנט הגרמני. הבניין הוקם אי שם בשנת 1894 ועבר מהפכות וטלטלות היסטוריות. מהצתתו בשנת 1933, השתלטות הנאצים, עלייתם לשלטון ורציחת 93 מחברי הרייכסטאג ועד שיפוצו מחדש ע"י האדריכל נורמן פוסטר. הגג והכיפה של הבניין פתוחים לציבור ומספקים נוף עוצר נשימה של הרובע הממלכתי של ברלין. 
רצוי להזמין כרטיסים כבר באינטרנט באתר המבקרים או כאן לרכישה עם מדריך.

נווטו אל הרייכסטרג

בניין הרייכסטאג

9. טמפלהוף – Tempelhof

טמפלהוף, שדה התעופה לשעבר שכבר אינו פעיל היום, מהווה פארק עצום ומיוחד. בעבר שימש כשטח כינוס לאסיפות של המפלגה הנאצית ותוכנן להיות אתר לרכבת האווירית של ברלין. כיום מדובר במרחב ירוק עם שמיים פתוחים ונוף מעורר התרגשות, בעיר שרובה מתועשת והומת אדם. מסלולי הטיסה הנטושים יספקו לרוכבי האופניים ההדוקים משטח ישר וחווייה ייחודית שלא יישכחו.

נווטו אל טמפלהוף

10. Hackesche Höfe

מודים, קצת התקשינו לבטא את המילה בהתחלה בעברית אבל האַקְאֶשֶׁה הוּפֵה הוא מתחם שופינג מדליק ואינטימי. המתחם מכיל חנויות בוטיק, מסעדות, בתי קפה, גלריות וכו' ששוכנות זה לצד זה. במקום שהיווה בעברו בית ליהודים רבים, שוכן גם מרכז אנה פרנק למבקרים.

נווטו להאַקְאֶשֶׁה הוּפֵה

11. אנדרטת המלחמה הסובייטית

במרכזו של פארק טרפטו עומדת אנדרטת המלחמה הסובייטית, עוד מחזה עצום של העבר הסוער של העיר. המימדים והרגשות שלה הן מראה עוצר נשימה. לכאורה, אדמה הובאה למקום מברה"מ כדי ש- 5,000 חיילי הצבא האדום הקבורים כאן יוכלו להיקבר על "אדמת מולדתם". הנה סיור מודרך שכולל ביקור במקום.

נווטו אל האנדרטה

12. שער ברנדנבורג

שער ברנדנבורג מהמאה ה18 הוא סמל נוסף לאיחוד גרמניה והוא ללא ספק אטרקציית המפתח של העיר. הוא נבנה בשנת 1791, גובהו 26 מטר, רוחבו 65.5 מטר ועוביו 11 מטרים. השער נמצא בכניסה לכיכר פריז המרשימה והוא הבית לכמה מהמבנים החשובים בעיר כמו מלון אדלון והאקדמיה לאמנות.

נווטו אל שער ברנדנבורגחופשה פסטוראלית בברלין

13. מגדל הטלויזיה

מגדל הטלויזיה של ברלין (Fernsehturm) הוא המבנה הכי גבוה בעיר. מאז שנבנה בשנת 1969, המגדל קיבל שבחים במשך עשרות שנים כסמל לסוציאליזם המזרח גרמני. כיום המגדל מהווה סמל לאומי של ברלין המאוחדת, שבו מבקרים יכולים ליהנות מנוף פנורמי של 360 מעלות על העיר מנקודת התצפית הכי גבוהה בה. מומלץ להזמין כרטיסים אונליין ולא להמתין בתור לקניית כרטיס בהגעה למקום.

נווטו אל המגדל


סוף דבר

אם אין לכם הרבה זמן והייתם רוצים לבקר בכמה שיותר אתרים נסו את האוטובוס הפתוח שמסייר כמעט בכל האתרים הנחשבים. מדובר על ואוצ'ר פתוח שמקנה אפשרות לעלות ולרדת מהאוטובוס במשך 48 שעות (יש גם הדרכת אודיו בעברית). למעבר לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן.

גרמניה היא אחת המדינות המתויירות והמודרניות ביותר בעולם, היא ידידותית לתיירים והכי חשוב, הבירות זולות יותר מבישראל 😋. ברלין, למודת המלחמות והאירועים ההיסטוריים, מהווה בו זמנית סמל של חדשנות וטכנולוגיה, אך בו בעת סמל של תרבות והיסטוריה כואבת כאשר מגוון אתרים היסטוריים עוד מימי מלחמת העולם השנייה עדיין עומדים בגאווה.

שתפו עם חברים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מציאת הטיסות הזולות ביותר

Booking.com

הצטרפו לקהילה

פעם בכמה זמן אנחנו שולחים מייל עם מידע שיכול להוזיל את החופשה הבאה שלכם

הישארו מעודכנים

שעות
דקות
שניות

על מנת לשמור, עלייך להתחבר

[ultimatemember form_id="4588"]

מה תרצה לדעת?